De bouw is begonnen!

Hola chicos y chicas,

Daar stonden we dan, allemaal op tijd aanwezig bij de ingang met een luxe bus, na 10 films, paar keer in slaap vallen en na wat eten en drinken waren we er dan: eindelijk in Lima!

Zoals (niet) verwacht stonden de Peruanen netjes op ons te wachten om ons op te halen. Daarna gingen we door het drukke verkeer naar de huizen met onze Peruanen en stonden versteld van alle luxe; bedienden, chauffeurs, koks en beveiligers. Na een paar uurtjes slaap waren we klaar om naar Pamplona te gaan.
Dat was juist het tegenovergestelde van luxe. In zo'n korte tijd hebben we de twee uiterste mogen zien. Heel indrukwekkend voor ons allemaal om te zien dat mensen zo moeten leven in tegenstelling tot de vrijwel zorgeloze leefomgeving waar wij in wonen.
Eerst gingen we nog naar het Cas-Conin dat in Pamplona is gevestigd. Zij vangen daar kinderen op die een moeilijke thuissituatie hebben. Het waren zo'n lieve spontane kindjes die je zo zou willen adopteren...maar we gaan dat niet doen hoor, maak je maar geen zorgen moeders hahah ;-)
Toen kwam het echte werk: met z'n allen aan de basis beginnen voor de huizen! Met het vooruitzicht dat er binnen een paar dagen al twee huisjes zullen staan is fantastisch!!
Vervolgens gingen we met onze lekkere vieze kleren (behalve Sietske en Robin die zich nog ff snel konden opfrissen waarbij Sietske zelfs haar haren eventjes had geverfd ahah kan gewoon!) naar het Goldmuseum. Zo kwam er weer een eind aan deze leuke dag!

¡Hasta mañana!,

Danique y Milou

Brigitte Koenders

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. En heel apart hoe jullie binnen 24 uur worden geconfronteerd met luxe en rijkdom en pure armoede. Het geeft wel aan dat dat het niet gelijk is verdeeld in de wereld, en het is mooi om te zien dat jullie daadwerkelijk jullie (letterlijke) steentje kunnen gaan bijdragen voor de arme mensen door het bouwen van twee huisjes. We wensen jullie een hele mooie , leerzame en onvergetelijke tijd toe samen. Dit neem je voor altijd mee in je hart, een reis voor het leven....

Liefs Marco en Brigitte Koenders, ouders Danique

Barbara de Winne

Wat een kanjers zijn jullie allemaal!
Na een hele lange dag, een korte nacht, een jetlag van hier tot Lima, weer vroeg uit de veren om de handen uit de mouwen te steken om 2 huizen te gaan bouwen. Jullie zijn zo goed bezig! Wij wensen jullie heel veel plezier, succes en vele mooie momenten toe op deze hele speciale reis! Dank je wel dat we, met het volgen van dit reisverslag, er ook een beetje bij kunnen zijn! Heel veel liefs Peter en Barbara de Winne, ouders Kevin

Greet en Peter van Baarle-Bish Grootouders van Lisa.

Wat genieten wij mee met al jullie bezigheden in het mooie Peru. Het verschil in leefomstandigheden leert hen met andere ogen ook naar ons land kijken. Dank je wel voor de inkijk in hun bijzondere buitenlandse reis.

Tante Lied (de Kraker)

Fantastisch dat jullie deze reis maken! Sommige beelden zullen heel diep indruk maken. Two worlds, one family!

Janny (moeder van Sietske)

Sietske, Robin en leerlingen. Wat leuk weer om jullie belevenissen te volgen in Peru. En TOP dat jullie leerlingen weer bereid zijn om iets te betekenen voor een ander. Geniet van jullie tijd daar. Lieve groeten uit Venray

rene en carla meyers opa en oma van Kim

Fijn dat jullie een goede reis gehad hebben en dat jullie goed ontvangen zijn.
De verschillen zijn daar wel erg groot. En wat geweldig dat we jullie zo goed kunnen volgen.
Maar wat zijn jullie goed bezig met huisjes bouwen. Complimenten voor jullie allemaal.
Heel veel groetjes

Tante Joke

Hallo Kevin en de rest,
Wat ontzettend gaaf wat jullie doen daar! Zo leuk omdat via de site een beetje mee te beleven!En wat ik begrepen heb,is de reis goed verlopen. Hopelijk hebben jullie naast al dat harde werken ook nog een beetje plezier!?
Maar als ik het zo lees,en de foto's bekijk,lukt dat aardig!?
Kevin geniet van deze bijzondere reis! Veel gezelligheid gewenst met z'n allen!
Dikke hug voor jou Kevin ???? en veel succes allemaal, met de lieve groetjes van tante Joke!

Opa Henk en Oma Ria van Kevin uit Apeldoorn

Hallo Kevin en de medereizigers,
Wat genieten we van jullie foto's, verslagen,de sfeer en het enthousiasme waarmee jullie te werk gaan.
En wat zullen jullie s'avonds moe zijn. We hopen dat het resultaat van de huisjes vrijdag naar jullie wens mag zijn. Nog een hele fijne tijd. Maar vooral heel veel plezier met elkaar.

Lieve groeten van ons Opa en Oma

Opa Sjon enOma Mariette

Bram en mede leerlingen ,veel werkplezier! We willen alles zien. Lieve groetjes!, !!!!