Bergen werk verzetten

Vandaag hebben we op de school een assembly bezocht waar we voorgesteld aan veel leerlingen op de school. Later zijn we vertrokken naar Pamplona.

Toen we arriveerden in de sloppenwijken moesten we ons opsplitsen in verschillende groepen, er gingen 7 mensen van de groep levensbehoeften shoppen. Dit waren Milou, Imme, Danique, Jolanda, Lisa, Evelien & Sietske. Er ging ook 1 Peruaan mee; Michella.
De rest van de groep ging naar het huis dat lager was gevestigd. We gingen de muren plaatsen & tillen, timmeren en vasthouden.
Al snel bleek dat 13 mensen teveel was hiervoor dus die gingen naar het huis dat hoger was gevestigd. Er bleven 4 mensen in het 1e huis en de rest ging maar de 2e. Dus Kenneth, Maarten, Anne, Lisanne, deze mensen gingen verder met doen wat ze al deden. In het 2e huis, met dus Vivian, Gijs A, Gijs E, Bram, Kim, Kevin & Robin. En 1 Peruaan; Franscesca.
Zij gingen stenen en spullen verplaatsen, de stenen lagen onder het as van de wegbrandende rots, dit was zwaar werk. Vervolgens gingen we met de hele groep weer terug naar school. Eenmaal aangekomen op school gingen we ons snel opfrissen in de toiletten. In de kantine gingen we ook lunchen.
We gingen daarna chillen op het schoolplein, voetballen en andere dingen doen tot half 3. Om half 3 arriveerde de history tour bus bij school, de gidsen haalden ons op en splitsten ons in 3 teams. Team geel: Bram A, Jolanda, Lisa, Kenneth, Evelien, Ricardo, Anél, Maria Gracia, Maria José, Matias & Robin. Team rood: Anne, Kim, Kevin, Gijs E, Sietske, Danique, Vinicius, Mateo, Franco, Franscesca, Stefano.
Team blue: Gijs A, Maarten, Imme, Milou, Vivian, Lisanne, Brad, Piero, Michella, Maria. We moesten bijnamen verzinnen; team geel heette Kimberley, team blauw heette Stefano, team rood heette 'the red lama's'. We deden een competitie, Kimberley was eerste geworden en Stefano tweede.
Tijdens de tour leerden we veel over het verleden van Lima en de belangrijke plaatsen. Ook is bijna iedereen nat geworden toen we bij het aquapark aankwamen en iedereen tussen de fontijnen doorliep.
Een lange en toffe dag met een hele korte nacht omdat we vannacht om half 4 vertrekken richting het zuiden van Peru. Maar daarover meer de volgende keer..

Ciao, Kenneth & Lisanne