Alles onder de verf

Daar zijn we weer. Dit keer een verhaaltje van Lisa en Jolanda over onze belevenissen..

Nadat iedereen zich op het schoolplein had verzameld, vertrokken we met de bus naar Pamplona. Vandaag moest huis één geverfd worden en in huis twee moesten de muren recht op gezet worden en de eerste delen geschilderd worden.

Beide huizen werden paars van buiten en wit van binnen. Er hielpen ook 5 peruanen (allemaal jongens) mee die uiteindelijk meer elkaar dan de muren hadden geverfd.
In totaal waren we ongeveer 4 uur aan het werk. Het eerste huis bouwen we voor een jonge moeder van 25 met drie dochters van 7, 5 en nog geen 1 jaar. Haar eerste man heeft haar verlaten toen ze zwanger was van haar eerste kind en de tweede mishandelde haar. Daarom is ze nu op zoek naar een eigen woning die wij bouwen voor haar.
Het tweede huis hoger in de slums wordt gebouwd voor een alleenstaande moeder met vier kinderen. Zij verloor haar man acht jaar geleden bij een ongeluk op het werk. Zelf kan ze niet werken omdat ze een hernia heeft. Doordat we weten voor wie we de huizen bouwen wordt het zware werk wat kinder zwaar.
Daarna gingen we weer terug naar het Casuarinas College waar we vervolgens geluncht hebben in de kantine. Daarop volgde een gymles. De jongens hebben gevoetbald en de meisjes kregen een yoga les. Na deze gymles ging iedereen met zijn/haar host mee naar huis.
Later zijn de meesten nog naar een grote shoppingmall gegaan voordat iedereen weer lekker het bed in dook. Morgen maken we zowieso één huis af en gaan we ze feestlijk openen!

Hasta manana, Lisa & Jolanda

Als jullie rechts van de verhalen op de foto's klikken en naar beneden scrollen zie je alle foto's van Lima

Cees Lansen

Niet alleen genieten, maar ook werken zo hoort dat.Aparte kleur huis.Ga zo door perfekt. Groet Cees.

Helen en Robert van Baarle

Wat een mooie manier om jullie belevenissen toch een beetje te kunnen volgen. En niet te geloven wat jullie daar nu al allemaal hebben gedaan en gezien! Heel veel plezier nog en super bedankt voor jullie leuke verhaal/ verhalen!

opa en oma meyers

bedankt weer voor jullie interessante verhalen.
Jullie zijn lekker bezig en knap wat jullie aalemaal doen in korte tijd.
Maar naast " bouwvakken " is het ook genieten van de mooie uitstapjes.
Veel succes allemaal en we kijken weer uit naat het volgende verhaal.

Tante Joke ( van Kevin)

Hallo Kevin en allejongelui daar en ook de leerkrachten / begeleiders niet te vergeten! Wat knap van jullie, wat jullie daar met elkaar verrichten. Hard werken ...en ook leuke dingen doen! Dat noemen ze nou "Het nuttige met het aangename verenigen " ( geloof ik?) wat een fantastisch project hebben jullie daar.En wat zullen de moeders blij en dankbaar zijn voor alles wat jullie voor hen hebben gedaan! Nu hebben ze in iedergeval een onderdak met hun gezinnetje(s)Geweldig hoor!Maar goed dat jullie vandaag niet vertrokken zijn van Schiphol! Was daar zo druk,grote chaos lieten ze zien op tv. Komt ook omdat de voorjaarsvakantie is begonnen denk ik! Hier in Holland is het nog te koud voor de tijd van het jaar.we hebben nog lkkr de cv aan,en blijven wachten op het zonnetje die ons wT warmte brengt ..hoop ik!? Lieve Kevin en de rest,nog veel succes en plezier!? Lieve groetjes voor jullie allen, maar een speciale hug voor mijn neef Kevin van tante Joke!????????