Een dag vol anekdotes

Hola chicas y chicos,

Na onze eerste nacht zonder de Peruaanse hostfamilies gingen we naar de Sacred Valley. Nadat we een 'Goedemorgen' hadden gekregen van onze tourguide, vertrokken we naar het eerste stoppunt. Hier was een prachtig uitzichtpunt en een gigantisch wit beeld van Jezus. Na een groepsfoto met de selfiestick van Imme die ze vervolgens kapot had gemaakt als opoffering voor Jezus, vervolgden we de busreis naar de Sacred Valley.

We kwamen onderweg aan bij een dierenreservaat waar dieren zijn opgevangen. We zagen condors, alpaca's, apen, vicuñas, tucans, een kat, vogels, schildpadden, een miereneter, honden en ara's. Dit was een fantastische ervaring! Het leukste waren toch de selfies met de lama's en alpaca's.
We zijn er ook achtergekomen dat Lisa een geweldig reactievermogen heeft, nadat we haar de poep van een roofvogel hadden zien ontwijken. Iedereen kon ook nog wat geld doneren en daarbij een condorfluitje en/of een pen meenemen. Dit was misschien niet het beste idee van de eeuw want in de bus hoorde je alleen maar vals gefluit. Daar was iedereen gelukkig klaar mee naar 15 minuten, behalve Elvink die bleef maar door gaan waarop Gijs Arends boos reageerde: "Gijs would you even niet".
Vervolgens gingen we naar een uitzichtpunt over de Sacred Valley waar we ook nog wat souvenirs konden kopen. Je kon op de bergen ook terrassen zien die samen een condor vormden.
Daarna kwamen we aan in Pisac. Hier konden we de terrassen van dichtbij zien en klommen we een stuk omhoog naar een fantastisch uitzichtpunt. Dit kostte veel moeite voor ons allemaal aangezien het zuurstofgehalte een stuk lager is op deze hoogte. Nou ja, allemaal is niet helemaal correct. Kevin was namelijk vanaf de top weer naar beneden gelopen om naar de wc te gaan en was vervolgens terug omhoog geklommen, en dat allemaal binnen 5 minuten.
's Middags gingen we lunchen bij Doña Clorinda. Hier kregen we een buffet met warm eten. Toen we weer de bus in gingen moest er natuurlijk wel even karaoke gezongen worden. Erg gezellig en af en toe ook erg vals :)
Toen we in het hostel San Agustín in Urubamba aankwamen, ging iedereen naar zijn/haar kamer. In de middag kon iedereen zelf bepalen wat ze gingen doen. Sommigen gingen zwemmen, anderen gingen kaarten, poolen of films kijken. Er werden ook 2 pranken uitgevoerd: Bram liet Vivian en Imme schrikken en bracht ze daarmee op het idee om inlegkruisjes op Kenneth's kussen te plakken, dit vonden ze zelf heel grappig, alhoewel Kenneth dat niet helemaal begreep.
's Avonds gingen we uit eten in het restaurant Qanela. Danique had na een hele dag verheugen op het avondeten eindelijk haar eerste en ook tevens haar laatste hap van de lasagne gegeten. "Het viel vies tegen" zuchtte Danique helemaal teleurgesteld.
Gelukkig was de rest van het eten erg lekker en hadden sommigen nog genoeg energie om een duik in het frisse zwembad te nemen als echte Nederlanders die gebruik willen maken van waarvoor ze hebben betaald. Hierna is iedereen in hun warme bed gaan liggen om lekker in slaap te vallen.

Tot morgen!

Imme & Vivian

Oma Mariette

We zien wel dat jullie veel beleven! engoed met elkaar omgaan.,,,,,Veelplezier!

Bert van Cleef ( Opa van Danique Koenders)

Het zijn mooie reportages en foto''s die jullie allemaal sturen.Nog een hele fijne week voor jullie allemaal en een goede reis weer terug naar Nederland.
Met vriendelijke groet!!

Cees Lansen

Mooie foto's,geweldige mooie omgeving,natuurpark ook leuk.groet Cees.