Holy moly Valley

Hola chicos y chicas

Er is weer een nieuwe dag aangebroken hier in Peru. De dag begon goed met een heerlijk ontbijt waar genoeg keuze was. In de bus was er al snel een nieuwe quote erbij, namelijk "Mij elvink en ik" gebaseerd op een waargebeurde quote.

Na een tijdje in de bus kwamen we in Chinchero aan. Hier kregen we een demonstratie van hoe de wol wordt gemaakt en verwerkt.
Na de uitleg was er nog de gelegenheid om handgemaakte spullen daar te kopen zoals sjaals, sokken of truien. Bijna iedereen heeft hier iets gekocht behalve degene die hun geld zijn vergeten (zucht).
Weer terug in de bus kregen we onze lunch, frisdrank naar keuze en empanada. Sommige van de flesjes waren geschud dus toen Robin zijn fles openmaakte spoot het eruit. Met de bus naar Marasal terwijl we omlaag gingen even gestopt om foto's te maken, daarna weer terug in de bus.
We reden omlaag en kwamen een andere auto tegen en moesten dus voorzichtig rijden. Eenmaal aangekomen bij Marasal gingen we langs de winkeltjes naar een open plek om uitleg te krijgen. Toen liepen we naar de zoutpannen waar je het water kon proeven. We kregen een halfuur om rond te lopen.
Na het halfuur gingen we terug in de bus. Eindelijk aangekomen bij het Moray reservoir na een lange busreis (ongeveer een uurtje). Eenmaal aangekomen kregen we een uitleg van onze gids over de oude Inca plantages. We kregen een halfuur om rond te lopen en te doen wat je wilde. Je kon gaan naar 2 andere Inca plantages maar die waren beschadigd.
Toen het halfuur eenmaal voorbij was gingen we weer de bus in om verder te gaan. Na een tijdje rijden stopten we weer om even een selfie te maken. Na een paar foto's gingen we verder in de bus naar beneden via een angstaanjagend pad. De meesten kregen het toch wel Spaans benauwd.
Na het pad te hebben overleefd bereikten we Ollantaytambo waar we de tempels van de Inca's en pre Inca's konden zien en omhoog klimmen. Beneden kon je ook watertempels zien en op markt kon je nog souvenirs kopen.
Na de markt en tempels zijn we doorgereden naar de trein. Gelukkig zaten we allemaal in dezelfde coupe. In de trein hebben veel mensen gekaart. De treinrit was spectaculair; we reden langs besneeuwde bergen, rivieren en zelfs een stukje jungle.
Na de trein gingen we naar het nieuwe hotel waar we nog 2 uur lang zelf mochten chillen. Om 19:00 moesten we weer verzamelen in de lobby en gingen we weer op avontuur uit in Aguas Calientes. Waar we eerst door de markt liepen naar de pinautomaat omdat bijna iedereen z'n zakcentjes wel op had gemaakt en daarna door naar het restaurant, Indio Feliz. We hebben daar lekker en vooral heel veel gegeten.
Toen iedereen zijn of haar buikje rond had gegeten gingen we weer terug naar het hotel. Terwijl we de markt passeerden zijn er nog een aantal blijven hangen om wat te kopen. De rest ging meteen naar boven en naar de kamer want we moeten vannacht om 4 uur opstaan om naar... Machu Picchu te gaan!

Buenas noches! Groetjes Eveline en Maarten

opa e oma van Kim

Wat een leuk verhaal hebben jullie weer geschreven. En wat zien en doen jullie veel.
Morgen (vandaag) naar het hoogtepunt van jullie Peru-reis. De Machu-Picchu.
Daar zal zeker weer een mooi verhaal over geschreven worden. We kijken er naar uit.
Geniet van de laatste dagen Peru.
Heel veel groeten voor allemaal maar speciaal voor Kim