Een moeilijk afscheid van Peru

Toenwe in de ochtend onze spullen hadden gepakt en de zakdoekjes tevoorschijn hadden gehaald, namen we afscheid van Sietske :( Haar laatste quote: "Veel succes met ont-peru'en."

Wij vertrokken vervolgens naar het vliegveld. Onze eerste vlucht was met CopaAirlines naar Panama City. Een quote van Lisanne tijdens het vliegen: "Is Panama een land?" We waren 35 minuten te laat vertrokken maar kwamen op tijd aan voor onze volgende vlucht. In totaal duurde de vlucht ongeveer 3 uur.
Na de overstap gingen we naar Amsterdam Schiphol met KLM. Deze vlucht had ook wat vertraging en duurde ongeveer 9 uur en 45 minuten. Nadat we waren aangekomen, werd iedereen opgehaald of gingen met de trein richting huis.
Omdat dit het laatste verslag is hebben we er iets speciaals van proberen te maken. Hier onder staan de gênantste/grappigste dingen die iedereen heeft gedaan. Sommige verhalen zijn echte blunders, andere zijn kleine stommiteiten. Ik vraag me af of jullie je eigen kind er in kunnen herkennen! Succes met het matchen van de namen aan de verhalen! Morgen verschijnen de antwoorden op deze pagina!

Gênante/grappige verhalen:

* "Toen ik langs de kamer kwam waar er iets tussen de deur zat omdat als het dichtviel je de kamer niet meer kon openmaken van de binnenkant en ik nonchalant het ding tussen de deur eruit haalde waarbij ik zei: "Ey er zit iets tussen de deur" en jullie allemaal boos waren omdat jullie nu niet meer de deur open kregen."

* "Ik ben mijn oplader vergeten in het hostel."

* "In de bus op weg naar het vliegveld van Lima voordat we naar Cusco gingen begon ik te twijfelen of ik de tas met alle kettinkjes, armbandje, oorbellen, tasjes en riem die mijn gastgezin mij had gegeven wel had meegenomen. Eenmaal aangekomen in Cusco had ik mijn Peruaanse uitwisselingsstudent geappt en jahoor, al mijn cadeautjes lagen nog bij haar thuis. Gelukkig was de moeder zo aardig om ze bij het hostel waar we de laatste dag verbleven af te geven. Het was niet het aardigste gebaar maar het is wel allemaal goed gekomen."

* "Ik heb meerdere verhalen, dit is mijn top 3: tijdens een lunch zag ik op het menu 'lettuce', ik sprak het anders uit namelijk 'letoeche'. Toen we op de Machu Picchu kwamen zei ik:"is dit de Machu Picchu" en ik vroeg een keer random:"wie is Sietske?".

* "Toen ik en mijn Peruaan 's ochtends op het punt stonden te vertrekken moest ik nog even naar de wc. We waren al wat aan de late kant dus ik moest heel erg opschieten. In de badkamer lag een tandenborstel op het kastje boven de wc. In alle stress en haast stootte ik per ongeluk de tandenborstel van het kastje in de wc. Ondertussen riep mijn Peruaan dat we echt weg moesten dus ik heb hem even gauw onder de kraan gehouden en weer terug gelegd en verder niks er over gezegd."

* "We kwamen uit het vliegtuig en ik had de veronderstelling dat het 1 uur was dus ik zei: het gaat niet veel warmer worden want het is al 1 uur. Toen zei Gijs A dat het pas 10 uur was."

* "Na een bijzonder lange dag vol vette indrukken uiteindelijk in totale uitputting.... je nieuwe blouse vergeten en in de bus laten liggen."

* "Bij de history tour was ik team blauw. Toen we bij Park of the Reserve waren, ging iedereen door de fonteinen lopen. Vervolgens was m'n shirt helemaal nat en mocht ik het droge, rode shirt van Sietske aandoen. Toen ik bij mijn host familie was, legde ik m'n vieze kleren van Pamplona en het rode shirt bij elkaar. De ouders hebben toen de kleren bij elkaar gewassen en nu heb ik wat roze kledingstukken die eerst wit waren..."

* "Ik ging met mijn Peruaan uit eten samen met alle anderen. En na een uur op de stoep hebben gezeten kwam ze er achter dat we voor het verkeerde restaurant aan het wachten waren. Wat een doos."

* "Mijn Peruaan is er twee dagen te vroeg uitgenaaid."

*"Mijn Peruaan was tegen mij in het Engels aan het praten. Zijn moeder was Spaans tegen me aan het praten. Ik reageerde spontaan in het Nederlands."

* "Ik duwde Bram in een fonteintje, daarna tilde hij mij op en rende hij met mij op z'n schouders door al het water heen waardoor ik compleet doorweekt was."

* "Mijn verhaal is dat ik jullie allemaal vertelde dat er een terroristische aanslag was geweest in Den Haag, omdat ik dat had gelezen op 9gag. Toen werd er me verteld dat 9gag geen betrouwbare bron was voor dit soort situaties."

* "We zaten te eten in het restaurant. Toen we klaar waren zaten Lisa en ik een beetje te klooien en toen ik haar sloeg hoorden we een raar geluid. Ik keek naar haar horloge en zag dat daar een gat in zat. Niet wetende dat ik zo hard had geslagen dat het glas kapot zou gaan of dat ik überhaupt op die plek sloeg. Slaan met een ring om is dus niet zo handig."

* "We moesten op de laatste dag om 20 over 9 beneden staan dus ik dacht dat half 9 opstaan oké was, heb je genoeg tijd om alles gewoon te doen en ook genoeg slaap. Dus ik zet de wekker om half 9, dacht ik. Blijkbaar had ik de wekker gezet om half 7, dus ik dacht om half 7 dat het al half 9 was, dus ik snel klaarmaken. Om 10 over 7 stonden Eveline en ik klaar om te gaan ontbijten en toen zei ze: "Huh het is pas 10 over 7!"."

* "We namen het vliegtuig van Cusco terug naar Lima. Na een paar korte nachtjes hield ik mijn ogen ook op het vliegveld niet helemaal meer open. Het werd tijd om naar de gate te lopen en wie was zijn ticket kwijt? Ik natuurlijk... Nergens te vinden!"

* "Heb je even... blabla vliegende lantarenpalen op 10km hoogte blabla de warme doucheknop kwijt zijn en de koude 10 min laten lopen in de hoop dat deze toch warm wordt, en dan de warm water knop aangewezen krijgen door de man van de receptie."

* "Bij de history tour werden er verschillende kleuren shirtjes uitgedeeld om de teams aan te geven. Ik had een blauw shirt en geen zin om naar de wc te lopen om hem om te wisselen. Dus wat ik deed is even van de groep weglopen en met mijn rug naar ze toe mijn shirt omwisselen. Nadat ik mijn shirt uit had gedaan zag ik dat ik me voor een klaslokaal stond om te kleden. Dus ik draai me snel om, staat daar iedereen te kijken van wtf doe jij? Toen heb ik maar snel mijn blauwe shirt aangetrokken om vervolgens te beseffen dat ik de volgende keer beter om me heen moet kijken voordat ik mijn shirt uittrek... "

Jaja, we hebben echt gelachen met elkaar deze reis! En wat was het een ontzettend mooie reis! Wat hebben we veel gezien! We hebben het dagelijks leven van een scholier in Lima meegemaakt, die we trouwens echt gaan missen! Vervolgens verder gereisd met de eigen groep en zoveel verschillende mooie dingen elke dag gezien! Wij weten zeker dat jullie de komende tijd nog veel verhalen zullen horen over al onze ervaringen. Voor nu, bedankt voor het lezen en reageren op het blog! We hopen dat jullie een goede indruk hebben gekregen van onze reis en wat we allemaal hebben meegemaakt!

GRACIAS! Vivian & Imme

Reacties

Reacties

Janny

Ik denk dat mijn kind het braafste meisje van de klas is geweest ;-) ik kan uit de verhaaltjes wat dat betreft niets uitmaken. Wat fijn dat jullie het naar jullie zin hebben gehad. Weer een mooie ervaring rijker.

Janny

Ik denk dat mijn dochter het braafste meisje van de klas is want ik herken geen enkele opmerking in bovenstaande verhaaltjes ;-) Fijn dat jullie een geweldige tijd hebben gehad in Peru. Jullie zijn een mooie ervaring rijker. Succes met het vervolg van jullie schooljaar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!