Macho Machu Picchu

De dag begon al vroeg, we moesten namelijk om 5 uur al klaar staan om met de bus naar Machu Picchu te gaan. Helaas begon de dag wel met regen... Eenmaal aangekomen bij de plek waar de bussen vertrokken, werden onze tickets gecontroleerd en hebben we een half uur in de rij gestaan, met verschillende mensen die een poging tot voordringen deden. De busreis omhoog zat vol smalle, hobbelige wegen waar de buschauffeur goed in getraind was en ervaren in was. De busreis ging langs de berg door de jungle omhoog. Eenmaal aangekomen op het punt waar de bussen ons dropten was het vrij mistig en moesten we nog een stukje lopen.

Een flink stuk lopen en 201tredes later kwamen we aan bij de heilige Inka stad: Machu Picchu. Eenmaal aangekomen kregen we ongeveer anderhalf uur een rondleiding van een gids die over alle tempels en functies van gebouwen vertelde.
Na de rondleiding zijn we naar een stel lama's gelopen waarmee we op de foto gingen. "Ik kan Lamaans" Kevin 2k17. Nadat we naar de lama's zijn geweest probeerden we weer omhoog te gaan om ergens met een mooi uitzicht te gaan zitten, maar er waren zoveel one-way paden dat we helemaal terug moesten lopen en dan weer opnieuw alle treden.
Toen we eenmaal op de plek met het uitzicht waren gingen Kevin en Gijs.E het inkatrail pad nog even lopen, nouja even, normaal duurt dit ongeveer een uur maar ze hadden het verrassend snel gedaan, namelijk in 17 minuten.
Nadat we terugkwamen van Machu Picchu kregen we 30 minuten vrije tijd in Aguas Calientes om souvenirs te kopen. Hierna gingen we met zijn allen lunchen in een pizzeria/burgers restaurant, dit was wel even stressen want we moesten om 13:07 de trein halen maar om 12:45 had de helft nog geen pizza en we moesten de tassen ook nog ophalen uit het hotel. Gelukkig was iedereen uiteindelijk op tijd klaar met eten en hebben we de trein gewoon gehaald.
In de trein kregen we wat te drinken en een snack, deze viel overigens niet echt in de smaak bij iedereen. Even later kwam er opeens een man met een kleurrijk kostuum en een draken masker de trein in, dit was blijkbaar onderdeel van een Peruaanse feestdag waar ze ons mee kennis wilden laten maken. De man in het kostuum liet eerst iedereen die sliep schrikken, of gewoon ene Lisanne die helemaal in trance was terwijl ze naar muziek luisterde. Hierna vroeg hij verschillende meisjes/dames om even te dansen, waaronder ook onze geliefde Sietske, die kon na wat toegejuich van heel de groep natuurlijk geen nee meer zeggen.
Na de trein gingen we met de bus naar het hostel, bijna iedereen heeft geslapen aangezien we zo vroeg op moesten voor Machu Picchu. Eenmaal in het hostel aangekomen werden de kamers verdeeld en de koffers die 3 dagen geleden achter waren gelaten weer teruggebracht naar de kamers. Er waren wel twee koffers kwijt: die van Sietske en die van Bram, deze bleken uiteindelijk op een andere kamer te staan of nog in de bagage ruimte van het hotel.
Na een tijdje gingen we avond eten. Hierna was gingen we Koningsnacht vieren, we begonnen in een karaoke bar en eindigden in een discotheek, het was een feestje om nooit te vergeten, de dj had namelijk al snel door dat er een grote groep Nederlanders aanwezig was, dus ging hij Nederlandse liedjes draaien.

Dat was ons avontuur voor vandaag, tot morgen!

Bram en Gijs Arends

Bij de foto's van Cusco moet je even naar beneden scrollen om alle geweldige foto's van ons avontuur bij het indrukwekkende Machu Picchu te kunnen zien!

OmaMariette

Jullie hebben wel een drukke daggehad! En veel gezien. Vandaag ishet hier Koningsdag! Echt Brabants!, Heel gezellig!

Cees Lansen

Prachtige omgeving,mooie foto's.Wel erg vermoeiende reis,wel spannend.groet Cees

Janny

Een reis die jullie niet snel zullen vergeten denk ik. Fijn dat we met jullie mee mochten genieten via deze site. Een hele goede reis terug.

Opa en oma de Winne

Mooi verslag en prachtige foto's.
Wij volgen jullie reis