Be the change you want to see..

Vandaag mochten we de twee huizen afleveren, dus we moesten weer op tijd op school zijn. Toen we in de bus zaten werd verteld dat we ons op gingen splitsen en 5 á 6 man beneden bleven om het 1e huis af te maken, die was namelijk bijna klaar, en de rest ging naar boven.

Beneden bleven Maarten, Eveline, Kim, Lisa, Anne en Jolanda. Ook waren er 7 Peruanen mee, waarvan er 2 beneden bleven, Piero en Brad.
De rest ging naar boven en heeft daar het 2e huis zo goed mogelijk nog geverfd. De Peruanen hielpen in het begin goed mee maar de motivatie zakte snel bij hen. Ook kwamen we erachter dat ze niet echt goed hadden geverfd. Toen huis 1 klaar was en een beetje versierd was met lintjes en ballonnen, kwamen zij ook naar boven.
Vanaf dat moment zijn we de levensbehoefte pakketten gaan uitdelen aan families. De mensen waren erg ontroerd en sommige bewoners moesten huilen omdat wij zo begaan waren met hun lot.
Daarna hebben we het bovenste huis aan de familie gegeven door de sleutel te overhandigen, een voedselpakket te geven en de oudste zoon een champagnefles kapot te slaan. Ze waren er erg blij mee.
Daarna gingen we door naar het 1e huis. Daar hebben we ook weer de voedselpakketten uitgedeeld en de mensen die dat niet hebben gedaan vermaakten zich met steentjes gooien.
Toen we ook het 1e huis hadden gegeven en de sleutel hadden overhandigd gingen we weer terug naar de school.
Daar aangekomen hoorden we redelijk snel dat de Art class niet meer doorging omdat we allemaal te laat waren.
's Avonds was er nog een poolparty bij Ricardo, Maartens Peruaan, waar het heel leuk was en er door sommigen zelfs was gedanst.

Morgen mogen we uitslapen en voor nu: Hasta mañana van Gijs E. en Kevin.

Janny (moeder van Sietske)

Jullie mogen jezelf een schouderklopje geven! Hard gewerkt en nu genieten van het mooie Peru.

Cees Lansen

Moer voor de mensen daar hartverwarnend overkomen,dat jullie zoveel om die mensen geven.Het levensbehoefte pakket is goed gedaan,en natuurlijk hrt vele werk aan de huisjes,goed bezig.Cees

Isabelle Royer

Mooi bericht weer met idem foto's van jullie noeste arbeid! Volgens mij hebben jullie behalve twee gezinnen ook jullie zelf verrijkt met deze twee huizen; en bouwavontuur met elkaar beleven en een groot geschenk aan deze mensen en kinderen mogen geven; ontroerend zal het inderdaad zijn geweest.
Lekker bijkomen en op naar een volgend avontuur. Geniet ervan allemaal, dik verdiend!

Gijs van Sietske

Wat een leuke belevenissen weer. Jullie doen goed werk. Mooi om te lezen. Veel plezier nog en passen jullie een beetje goed op je juf? ;)
Groetjes, Gijs

Oma Mariette

Jullie hebben hard gewerkt ,volgende week weer veel plezier !gr,en werkplezier!xxx

Rutger en Barbara

Complimenten allemaal. Jullie hebben allemaal goed samengewerkt met elkaar en met de Peruanen om te zorgen voor mensen die echt jullie hulp nodig hebben. Nu is het tijd voor ontspanning, cultuur en historie. Veel plezier.

Tante Joke,

Hallo luitjes daar,
Wat doen jullie het daar fantastisch! Als je dan ziet hoe blij de mensen zijn..weet je ook waarvoor jullie het doen!? Dan beseffen jullie ook hoe goed we het hier( thuis) hebben toch!? En wat een leuke foto's maken jullie,het is echt genieten om jullie verslagennte lezen,en foto's te bekijken.Kevin ik heb net naar PSV-Ajax zitten kijken en....PSV heeft gewonnen met 1-0 goed he! Vitesse heeft het niet goed gedaan tegen Feyenoord. Ze verloren met 2-0 ,Blijft spannend!
Maar misschien interreseert het je niet zo nu je zover van huis bent!?En gelijk heb je!! Want deze reis zal voor jullie altijd je leven lang onvergetelijk blijven denk ik!? Wat jullie allemaal meemaken,doen..het is geweldig.Geniet er samen maar lkkr van. Heel veel plezier gewenst voor allemaal met de lieve groetjes van tante Joke ( vooral voor Kevin!)